معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آمادگی نیروهای واکنش سریع این جمعیت در سراسر کشور در شب چهارشنبه آخرسال خبر داد.

ˈناصرچرخ سازˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: هلال احمر با پنج هزار و 43 نیروی عملیاتی امدادگر ونجاتگر و بهره گیری از یکهزار و 150 دستگاه آمبولانس امدادی و 361 دستگاه خودروی نجات در مناسبت یاد شده درآماده باش خواهد بود.

وی از همکاری این سازمان با نهادهایی همچون اورژانس، آتش نشانی، خدمات ایمنی و پلیس برای مقابله باحوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین با هشداربه استفاده کنندگان ازمواد محترقه و آتش زا در ایام پایانی سال گفت: آسیب های ناشی از ترقه بازی و استفاده از مواد محترقه بر گوش و سیستم عصبی تاثیر مخربی دارد به طوری که روان فرد را متزلزل می سازد.

چرخ ساز اضافه کرد، در صورتی که صدای انفجار ناشی از مواد محترقه بلند باشد، ممکن است منجر به پارگی پرده گوش می شود و آسیب جدی به سیستم شنوایی فرد وارد می سازد.

وی گفت: در این گونه موارد چنانچه صدای بلند و ضایعات آن منجر به پارگی پرده گوش افراد شود باید خیلی سریع روی گوش را پوشانده و فرد مصدوم را به نخستین مرکز درمانی انتقال داد زیرا در بعضی موارد این آسیب دیدگی وپارگی خود به خود ترمیم می شود و گاهی اوقات نیز بسته بشدت آسیب دیدگی باید جراحی صورت گیرد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:افراد مصدوم ناشی از انفجار مواد محترقه و آتش زا درصورتی که به دلیل احتمال وجود جسم خارجی در ناحیه گوش دچار درد شدند باید با پرهیز از خود درمانی بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی صداهای ناشی از ترقه و انفجارمواد محترقه را برای سیستم شنوایی مضردانست و تاکید کرد:لازم است والدین با مراقبت از فرزندان خود اجازه ندهند تا آنها با ایجاد آلودگی صوتی ناشی از انفجار ترقه و فشفشه و نظیر آن دچار کاهش شنوایی شوند.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: در انفجارهای مواد محترقه ممکن است عصب شنوایی نیز دچار آسیب جدی شود.

چرخ ساز تصریح کرد: عوارض صدمه و آسیب عصب گوش با سوت کشیدن و صدای گوش گاهی تا پایان عمر فرد را همراهی می کند.

وی گفت: طبق گزارش های دریافتی و ثبت شده از گروه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در شب چهارشنبه پایانی سال و در ارزیابی مصدومان ، جراحت های پوستی در بین حادثه دیدگان شایع تر بوده که این آسیب دیدگی یا به صورت سوختگی و یا جراحات کوچک و بزرگ تا عمق پوست گزارش شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تمامی هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده با شماره تلفن 112 (ندای امداد) مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نویسنده: سعید فاضلی فرد
  • شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۱۱:۱۶
  • موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی