استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سیلاب نهبندان که بر اثر بارندگی دو روز اخیر در استان رخ داد هچ خسارت جانی نداشت گفت: مردم سیل زده نگران خسارات ناشی از سیل نباشند.

ˈ وجه الله خدمتگزار ˈ روز شنبه در بازدید از روستای سیل زده کهنو نهبندان در جمع مردم این روستا افزود: با توجه به خشکسالی های چند ساله اخیر در استان 70میلیمتر بارندگی در شهرستان نهبندان موجب جاری شدن سیل در این منطقه شده است.

وی ادامه داد: مردم روستاهای طبسین سفلی و علیا و نیز کهنو نگران خسارات وارده به منازل مسکونی، باغات و نیز دام های خود نباشند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مامور بررسی و برآورد دقیق میزان خسارات وارده به منازل مسکونی روستاییان خسارت دیده ناشی از سیل شده گفت: بلافاصله بعد از تعیین میزان دقیق خسارات وارده پیگیری های لازم به منظور جذب اعتبارات لازم از سوی مرکز به انجام خواهد رسید.

وی همکاری دستگاه های اجرایی ذی ربط در این زمینه را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد:خوشبختانه در اولین ساعات وقوع سیل در این روستاها، فرماندار شهرستان به همراه هلال احمر،راه و شهرسازی،بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه همکاران مدیریت بحران استان در محل حضور یافته و به امداد رسانی مشغول شده اند.

وی همکاری مردم را نیز در جهت کاهش میزان خسارات وارده خوب دانست و افزود: در روند بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده نیز مردم در کنار مسئولان و دست اندرکاران به انجام امور بپردازند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر راه مواصلاتی به این روستاها بازگشایی شده گفت: اسکان موقت سیل زدگان نیز انجام شده و هلال احمر ،کمیته امداد و بهزیستی ماموریت یافته اند تا در جهت تغذیه و برآورده ساختن نیازهای اولیه آنان اقدامات و برنامه ریزی های لازم را به خدمتگزار، برق و آب را از جمله نیازهای ضروری دانست و تصریح کرد: اداره کل آب و فاضلاب روستایی به همراه شرکت توزیع نیروی برق برنامه ریزی های لازم به منظور تامین آب شرب سالم و بهداشتی و نیز تامین برق مورد نیاز این روستاها را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه های اجرایی باید در راستای کاهش میزان خسارات وارده به این روستاها از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کنند، گفت: امید است با توجه به ادامه بارندگی ها در استان طی روزهای آینده بتوانیم در یک فضای کاری سالم و با حفظ همدلی در جهت خدمت رسانی به مردم بیش از پیش تلاش کنیم.

وی افزود: به منظور رفع نیازهای اولیه روستاییان مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار برای سه روستای طبسین سفلی و علیا و نیز کهنو نهبندان در نظر می گیریم.

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نویسنده: سعید فاضلی فرد
  • شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲، ۲۲:۴۱:۳۹
  • موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی