استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ایجاد آرامش و امنیت برای مردم مهمترین وظیفه دستگاه های اجرایی است گفت: عزت و کرامت مسافران نوروزی باید حفظ شود.

ˈوجه الله خدمتگزارˈ روز یکشنبه در همایش بزرگ انتظامی ترافیکی نوروز 93 خراسان جنوبی افزود: بخشی از امنیت، آرامش و آسایش مسافرین در تعطیلات نوروزی به پاس هوشیاری و حضور هوشمندانه تمامی نیروهای مرتبط در این بخش در استان رقم خواهد خورد.

وی به وظایف دستگاه های اجرایی عضو ستاد هماهنگی سفر استان اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد آرامش و امنیت برای مسافرین در کنار رعایت موازین اخلاقی و رعایت قانون با حفظ عزت، کرامت و حرمت مردم از مهمترین اموری است که باید در این بخش به طور جد مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مصادف شدن نوروز امسال با ایام شهادت حضرت صدیفه فاطمه (س) اشاره کرد و ادامه داد: ایام شهادت حضرت زهرا(س) به عنوان شایسته ترین بانوی عالم، با ایام نوروز مصادف شده بنابراین شایسته است مردم ،متدین، انقلابی و ولایتمدار استان همچون گذشته ضمن گرامیداشت نوروز باستانی ،ارزش های اسلامی را نیز پاس دارند.

وی عید نوروز را به منزله تحول و تغییر در طبیعت و تمامی عرصه های زندگی فردی و اجتماعی انسان ها دانست و تصریح کرد: در عید همه چیز تازه و شاداب می شود و لازمه این شادابی، رعایت قانون، مقررات و احترام به حقوق دیگران است.

وی بروز حوادث و سوانح در جامعه را دارای آثار بلند مدت دانست و گفت: گاهی ممکن است بر اثر کوچکترین سهل انگاری حادثه ای بزرگ برای یک خانواده اتفاق بیافتد و تا مدت ها آثار و تبعات آن گریبانگیر آن خانواده باشد.

وی، خوشرویی و خوش خلقی را یکی از مهمترین عناصر تاثیرگذار در تذکر قانون از سوی مامورین در بخش های مختلف دانست و افزود: لازمه رعایت قانون تذکر آن با خوشرویی و خلق نیکو از سوی مامورین و مسئولین در تمامی بخش ها و زمینه ها در تمام دستگاه های ذیربط است.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی خاطر نشان ساخت: نباید عزت و کرامت مردم و مسافرین به خاطر بی توجهی یک یا چند نفر خدشه دار شود.

خدمتگزار ادامه داد: بر اساس معیارهای مشخص و اصولی، تمامی دستگاه های اجرایی در این زمینه مورد ارزشیابی قرار گرفته و دستگاه هایی که به خوبی به وظایف خود عمل کرده باشند مورد تشویق قرار گرفته و اگر دستگاهی در این زمینه کوتاهی کرده باشد قطعا مورد تذکر کتبی قرار خواهد گرفت.

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نویسنده: سعید فاضلی فرد
  • يكشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۱۷:۵۳
  • موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی