گروه تولید کننده مجموعه تلویزیونی ۲۲۰ قسمتی «روایت ناگفته‌ها» در نامه‌ای سرگشاده به وزیر نفت اعتراض خود را نسبت به عدم حضور در مراسم رونمایی از این مجموعه بیان کردند.

مجموعه تلویزیونی «روایت ناگفته‌ها» که به همراه 30 جلد کتاب مرجع با همین عنوان تولید شده به حضور و نقش پالایشگاه‌ها، مراکز پخش و تلمبه خانه‌های نفتی در ایام دفاع مقدس می‌پردازد که روز گذشته رونمایی شد ولی گروه تولید کننده این مجموعه در مراسم حضور نداشتند. در همین راستا این گروه نامه‌ای سرگشاده به مهندس بیژن نامدار زنگنه؛ وزیر نفت نوشته‌اند.

در بخشی از نامه گروه تولید کننده مجموعه تلویزیونی «روایت ناگفته‌ها» به وزیر نفت آمده است:


دفاع مقدس نماد ایستادگی در برابر هجوم متجاوزان به خاک و باورهای مردمی است که هرگز در برابر استبداد و استعمار و تجاوز سر تعظیم فرود نیاورده و نخواهند آورد. در این دفاع همیشه مقدس حوزه پالایشگاه‌ها به دلیل نقش استراتژیک آن همواره در معرض حملات بیشتر دشمن قرار داشتند که با پایمردی فعالان نفتی، با همه آسیبی که در جنگ تحمیلی بر آن‌ها وارد شد، شعله‌های پالایشگاه‌ها روشن ماند تا مسیر دفاع از کشور و ارزش‌ها روشنایی داشته باشد. اسناد این پایمردی‌ها اما در زیر خروار‌ها کاغذ پاره در انبارهای آبادان مدفون شده بود تا اینکه مجموعه «روایت ناگفته‌ها» کلید خورد.

مجموعه‌ای که بنا را بر روایت دفاع مردان پالایشگاه‌ها در دورانی که همه آن را مقدس می‌دانیم گذاشت تا قطعه‌ای دیگر از پازل تاریخ شفاهی جنگ کامل شود. این مجموعه با 4 سال تلاش شبانه روزی یک گروه 100 نفره تولید شد. مجموعه‌ای که بخشی از آن در سرمای آذربایجان شرقی و برف‌های تبریز تولید شد و بخشی دیگرش در گرمای سوزان جنوب. اما در مراسم رونمایی این مجموعه به دلیل مخالفت روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش قراورده‌های نفتی ایران هیچ کدام از اعضای گروه تولید کننده آن حضور نداشتند. نه خسرو معتضد که مشاور تاریخ مجموعه بود و نه حسن جوهرچی که اجرای آن را بر عهده داشت و نه فرزاد جمشیدی که مشاوره ادبی کار را عهده دار بود و نه نویسنده و کارگردان و تهیه کننده و سایر عوامل.

سوال ما از روابط عمومی شما این است که آیا خبر دارید که برای این مجموعه تعدادی از عوامل تولید به خاطر ضبط برنامه در نقاط ممنوعه و خطرناک به دلیل مسمومیت ناشی از گاز پالایشگاه‌ها چند روز بستری بودند؟ آیا خبر دارید چگونه بیش از 10هزار سند نفتی دفاع مقدس از زیر خراورا‌ها خاک و کاغذ و از دل و ذهن‌ها بیرون کشیده شد تا ناگفته‌ها روایت شود؟ حالا چگونه است که در مراسم رونمایی از این مجموعه هیچ کدام از عوامل آن حضور ندارند و از آن‌ها حتی تقدیر کوچکی هم نمی‌شود؟

در مراسم رونمایی از مجموعه «روایت ناگفته‌ها» شما از تعدادی از پرسنل خود هم که در این مجموعه همکاری کرده‌اند تقدیر کرده‌اید، اما آیا تقدیر شدگان همان‌هایی هستند که در تولید این مجموعه همکاری کردند؟ پس در میان آن‌ها چرا از اکبر رنجبر، فرشید خائیز، حسین بیگلری، آغاجاری، فواد فرد، تقی‌زاده، مهندس فائقی، کاووسی فر و بسیاری دیگر از همکاران شما از شمال ایران گرفته تا لاوان در جنوب ایران اسمی نیست؟ در حالی که این‌ها کسانی هستند که ‌‌نهایت همکاری را داشتند تا تاریخ شفاهی جنگ کامل شود. چرا در مراسم دیروز کسی از اکبر رنجبر که پدر و برادر شهید است و در دوران دفاع مقدس فعالیت‌های چشمگیری در روشن ماندن شعله‌های پالایشگاه‌ها داشته تقدیر نکرد؟ آیا برگزار کنندگان این مراسم که البته به تازگی هم به نفت آمده‌اند این ایثارگران را می‌شناسند؟

جناب آقای زنگنه، دیروز در مراسم شما در دولت تدبیر و امید نه تدبیر دیده شد و نه امید. تدبیر این بود که از گروهی که با 4 سال تمام تلاش ناگفته‌های نفتی دفاع مقدس را روایت کردند تقدیر شود اما این مهم به دلیل نگرانی روابط عمومی مجموعه شما از سوء استفاده از لوح‌های تقدیر انجام نشد. دلیلی که بیشتر شبیه توجیهی توهم گونه است. دیروز امید گروه تولید کننده این مجموعه به جاری شدن آیه شریفه «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» در میان مسئولان به بن بست برخورد کرد.

جناب آقای وزیر، از ما گذشت، کاش در برنامه‌های دیگر، سلایق شخصی یک مدیر واحد روابط عمومی تاثر اینچنینی بر روند مسیر نگذارد.

در پایان این نامه کامبیز زاهدپور؛ تهیه کننده مجموعه تلویزیونی و مدیر پروژه مجموعه تلویزیونی و کتاب‌های «روایت ناگفته‌ها» آورده است: در پی بی‌توجهی روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران درتقدیر از عوامل تولید این مجموعه از طرف خود و تمامی گروه از زحمات بی‌دریغ کارکنان محترم نفت از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب که در زنده نگه داشتن اسناد دوران پرفضیلت دفاع مقدس تلاش کردند و نامشان در مراسم رونمایی از قلم افتاد، صمیمانه تشکر می‌کنم و دست تک تک آن‌ها را می‌بوسم.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

نویسنده: ذوالفقار مجیدی
  • يكشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۳۲:۰۰
  • موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی