امام جمعه موقت بیرجند گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یکی از بهترین و ارزشمندترین نیروهای مدافع نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام ˈمحمد علی تابعیˈ در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند افزود: از نخستین روزهای تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، پاسداران در تمامی عرصه های داخلی و دفاع از سرحدات ایران اسلامی با غیرت و از جان گذشتگی، از مردم، دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند.

وی گفت: نباید سپاه را یک نیروی نظامی محض دانست، بلکه یک نیروی مردمی و سیاسی است که تا امروز با حضور در تمام عرصه های مختلف نظامی و سازندگی ایثارگری خود را به بهترین شکل نشان داده است.

حجت الاسلام تابعی در بخش دیگری به مناسبتهای پیش روی اعیاد شعبانیه نظیر روز جانباز اشاره کرده و گفت: جانبازان شهدای زنده ای هستند که بر گردن تک تک ما مردم حق دارند و ما موظفیم تا از این عزیزان و خانواده های محترمشان دلجویی کنیم.

وی به در پیش بودن یوم الله 14 و 15 خرداد اشاره کرد و اظهار داشت: قیام 15 خرداد سال 1342 نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم ایران می باشد.

وی افزود: امام خمینی(ره) قیام خود را بر اساس مولفه، اسلامی و مردمی بودن، آغاز کردند و مردم نیز با تبعیت از ولایت فقیه، انقلاب کردند و شاهد پیروزی ملت ایران به رهبری امام راحل و سرنگونی رژیم طاغوت شدیم. 

وی گفت: یکی از درسهای مهمی که می توان از حرکت امام خمینی(ره) گرفت: آن است که هر گاه مردم با اتحاد و تبعیت از ولایت فقیه قیام کنند، پیروزی شان حتمی خواهد بود. 

حجت الاسلام تابعی به پیروزی مردم در انتخابات ریاست جمهوری در دو کشور سوریه و مصر اشاره کرد و اظهار داشت: در سوریه علی رغم مخالفت اشغالگران و دولتهای وابسته به غرب در منطقه مردم که حرف آخر را زدند و حمایت قاطع خود را از بشار اسد نشان دادند. 

وی گفت: در مصر نیز به دلیل آنکه به حکومت نظامیان وابسته به غرب اعتقادی نداشتند در انتخبات شرکت نکردند و دیدیم زمان شرکت مردم در انتخابات تمدید شد.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

نویسنده: مهدی شاه بیکی
  • جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۳۲:۰۰
  • موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی